VISI 110 - Auser

VISI 110

Älykäs ratakatkoilmaisin

VISI 110 edustaa uusinta teknologiaa optisessa ratakatkoilmaisussa. Se soveltuu kattavasti eri olosuhteisiin, myös sinne missä tilaa on rajoitetusti.

• Helppo asentaa
  • Värianalyysiin perustuva katkon tunnistus
  • Radan ulkopuolelle asennettavissa – parempi puhtaana pysyvyys ja ei aiheuta prosessihäiriöitä
  • Vähäiset ylläpitokustannukset verrattuna valokuitupohjaisiin antureihin
  • Tyypilliset asennuskohteet: paperikoneen viiraa, telaa/sylinteriä vasten mittaava

Mikroprosessoripohjainen tuote tuo seuraavat edut:

• Luotettava katkon tunnistus (adaptiivinen)
  • Automaattinen tai manuaalinen kalibrointi
  • Web Server -käyttöliittymä
  • Etäkäyttö
  • Historiatiedon tallennus
Kysy lisää

Täsmällinen katkoilmaisu

VISI 110 -ratakatkoilmaisimessa hyödynnetään värianturia ja laadukkaalla optiikalla varustettua korkean intensiteetin LED-valoa, joiden avulla ratakatko voidaan havaita erittäin nopeasti ja luotettavasti värianalyysiin perustuen. Väritunnistusrajat voidaan asettaa erilaisille paperilaaduille ja kudosväreille väärien katkosignaalien estämiseksi ja anturit voidaan sijoittaa juuri sinne, missä niitä tarvitaan, nopean reagoinnin mahdollistamiseksi katkotilanteessa.

Erinomaiset optiset ominaisuudet

Toisin kuin muissa markkinoilla olevissa värin tunnistukseen perustuvissa ratakatkoilmaisimissa, VISI 110 -anturissa ei käytetä kuituoptiikkaa, joka voi rajoittaa valotehoa tai pienentää tunnistusherkkyyttä. Tämän ansiosta anturissa on mahdollista käyttää optimaalisesti suunniteltuja optisia linssejä, jotka yhdessä kahden mahdollisen tunnistuskulman kanssa tarjoavat pidemmän tunnistusetäisyyden. Anturin voi sijoittaa jopa radan ulkopuolelle, esimerkiksi koneen rungolle. Näin vähennetään mekaanisten vaurioiden riskejä ratakatkon yhteydessä tai päänvientiköysien tielle jäämistä hoitopuolen asennuksissa.

Etäkunnonvalvonta ja vähäinen huoltotarve

Itsestään puhdistuvassa anturipäässä on integroitu Vortex-jäähdytin, joka syöttää purseilmaa virtaussimuloinnin
(CFD) avulla suunniteltuun suulakkeeseen pitäen optiikan puhtaana ja minimoiden huollon tarpeen. Sisäinen vianmääritys ja Ethernet-etäyhteys sekä selainpohjainen käyttöliittymä helpottavat käyttöä ja varoittavat epänormaaleista toimintaolosuhteista tai puhdistustarpeesta.

Helppo käyttöönotto

Kalibrointi voidaan tehdä paikallisesti kenttäkotelosta tai etätoimintona Ethernet-yhteydellä. Toimenpide tehdään nappia painamalla ratakatkon aikana ja sen jälkeen radan ollessa päällä. Ratakatko- ja rata päällä -aikarajat sekä niihin liittyvät vasteajat ovat tapauskohtaisesti säädettävissä. Sisäinen tietojen kirjaus ja selainpohjainen käyttöliittymä, tarkat katkoaikatiedot sekä anturin toiminnan varmistus helpottavat käyttöä ja lisäävät käyttäjien luottamusta järjestelmän toimintaan.

Puristimelta rullaimelle

VISI 110 on suunniteltu äärimmäisiin olosuhteisiin ja ahtaisiin paikkoihin mihin tahansa kohteeseen paperi-, kartonki- tai sellukoneella. Ratakatkoilmaisimen voi asentaa vapaaseen väliin tai telaa tai kudosta vasten mihin tahansa kohteeseen puristinosalta rullaimelle vähentämään varaosien tarvetta ja helpottamaan huoltoa.

VISI 110