Sirius - Auser

Sirius

Kontaktorit

SIRIUS-kontaktoreita käytetään moottoreiden ja muiden kuormien ohjaamiseen. SIRIUS-kontaktorien asennus on helppoa, liitäntätekniikoita on useita ja tarvikkeet ovat yhteensopivia eri kokoluokkien kesken. SIRIUS-kontaktoreiden tehoalue on välillä 3kW-450 kW. Nimelliskäyttöjännitteet ylettyvät suurimmillaan 690V:n asti.

SIRIUS-sarja sisältää erilaisia komponentteja, joita voidaan yhdistellä sopiviksi kokonaisuuksiksi. Siemens on jakanut kontaktorit ja suurimman osan SIRIUS-sarjan komponenteista kokoluokkiin S00–S12.

Kun asiakas valitsee S00-kokoluokan kontaktorin, hän voi helposti valita siihen sopivan lämpöreleen, joka on myöskin samaa kokoluokkaa S00. Tällöin ei tule mekaanisia ongelmia sovittaa yhteen nämä komponentit. Suurin osa SIRIUS-sarjan lisäosista on käytettävissä eri kokoisissa kontaktoreissa ja apukontaktoreissa.

Lämpöreleet ja moottorinsuojakytkimet

Kun asiakas valitsee S00-kokoluokan kontaktorin, hän voi helposti valita siihen sopivan lämpöreleen, joka on myöskin samaa kokoluokkaa S00. Tällöin ei tule mekaanisia ongelmia sovittaa yhteen nämä komponentit. Suurin osa SIRIUS-sarjan lisäosista on käytettävissä eri kokoisissa kontaktoreissa ja apukontaktoreissa.

Kokoluokan S00–S3 moottorinsuojakytkimestä on saatavissa malleja, joissa on ylikuorma- ja oikosulkusuojaus samassa paketissa. Oikosulkuvirrankestoisuus ylettyy jopa 50–100kA:n arvoon asti 400V:n vaihtojänniteverkossa. Etukojetta ei tarvita.

Näiden moottorinsuojakytkimien ja vastaavan kokoluokan kontaktorin väliin on saatavissa yhdistyspala, joka helpottaa ja nopeuttaa asennustyötä huomattavasti. Kytkentävaihtoehdot ovat ruuviliitin tai jousiliittimet. USA:n standardit täyttäviä UL 489 -malleja on myös saatavilla.

Kompaktikatkaisijan pohjalta rakennetun kokoluokan virta-arvot ovat välillä 100A ja 800A. Näissä malleissa on saatavissa moottorinsuoja ja tai pelkästään käynnistimen oikosulkusuojaus.

Kysy lisää